Sunday, November 14, 2010

Hari Gelak Ketawa Sedunia =))

Perghh, tajuk post x mau kalah punya. Hehe.

Rupa-rupanya baru aku perasan untuk setiap semester dua kali ja post ja kat blog nie. Adoiilaa. Memang xde bakat berblogging aku nie. Apala nasib. Tapi rasanya bukan sbb xde bakat kot (perahsantanlaa) cuma Auntie Ma(Las) yg selalu contact dgn aku. Kihkihkih.

Ok, back to the title. Hari Gelak Ketawa Sedunia aka World's Laughter Day. Tapi rasanya kat Graduation/Open Day budak-budak Tadika Nurul Ashikin Ampang ja kot. Hihi.

Apa kena-mengena I nie dgn budak tadika? Cikgu depa ka? Owh no no. Cuma penonton tadi ja. Dijemput okay, haha. Yg dashyatnya, buat kat auditorium. Fuhh, aku dulu buat kat dewan tadika ja (lagi hebat tadika ada dewan,haha). Sebenarnya sepupu aku (boy,ok) salah seorang penuntut di situ (poyoo je) so apa lg, nak meraikan budak-budak tula kan.

Sebaik saja menjejakkan kaki ke dalam auditorium yg serba romantik tue, kosong. Xdak sapa pun mai lg. Rupa-rupanya, awal 5 minit (300saat je punn). Tapi xpala disebabkan dewan yg sejuk, kite cool je kan. Hehe.

5minit lepas tue, maila geng-geng sepupu aku nie. Mula dahhh. Serabut kepala. Sat sini dok panggil syamim, sat sana dok panggil pulak dah. Lari mcm dgn baru boleh berlari. Adooiiilaa. Patutla aku x boleh jd cikgu tadika, surrender awal-awal lg.Cikgu tadikala yg paling berdedikasi (setuju?).

Majlis start 45minit lepas tue. Biasalakan, nak handle budak-budak tue lg, nk prepare benda lain lg kan. Xpa, hari nie Hari Kool Sedunia jugak. Hihi. Budak-budak nie semua kena ready belakang stage sbb nak buat persembahan satgi. Bila majlis dah start, sampaila time nak menyanyi lagu Negaraku. Ada jugak parents yg excited sbb dah lamaa x nyanyi katanya (eish eish). Bukak ja tirai stage tue nampakla muka si Syamim nie dok depan sekali sbb dia budak Junior4(4thn).

Siap dgn pakai baju melayu dgn gantung kain pelikat kat bahu, memang klasik. Hehe. Tengah dok nyanyi tue ada budak laki sebelah Syamim nie muka memang lawak. Muka x manis dah, nervous terlampau. Haha. Yang si Syamim nie muka excited terlampau. Babai habis satu auditorium tue.

So, lepas tue startla persembahan budak-budak tue by group ikut kategori umur. Mula-mula di informkan ada 12 persembahan semua. Tengok budak-budak tue menari, memang gelak x hengat rumahla (dunia besar sgt,hihi). Memang x boleh tahanla walaupun aku tau aku nie lg la x reti menari atleast biarla aku gelak kat budak-budak tue dulu kot2 nanti depa tengok aku menari depa confirm gelak punya. Huhu. Yang bestnya, tarian sabah ada sorang budak laki nie dia buat tarian ombak. Haha. Lucuuuu.

Bila tibanya saat untuk persembahan last sekali, mulala makteh dgn pakteh aku cuak. Nervous mengalahkan kena dok atas stage. Nervous kat si Syamim nie sbb dia nak buat persembahan tarian Michael Jackson. Kat rumah tau dok menari MJ ja. Siap bila nak makan suruh suap dia cakap "Cepatla kakak. Michael Jackson nak makan nie." Syamim oo Syamim.

Teacher dia suruh dia menari lagu Billie Jean. Apa lg, semua parents kat situ excitedla nak tengok. Lagu pop zaman dulu kot, hehe. Bukak ja tirai stage, tudia. Dgn topi hitam, spek hitam. Kasut ja kasut sekolah, haha. Start ja muzik, mulala dia. Dapat tepukan paling gemuruhla sepanjang majlis td.

Tapi, lepas part dia baling topi tue. Pucat. Berdiri ja depan tue. Baru rasa nervous kot. Huhu. Lepas tue teacher bg dia lg satu peluang menari. Siap panggil mummy daddy dia naik atas stage bg kata-kata semangat nie. Tapi last-last dia dok macam tue jugak. Haha, sian dia. Kalau kita kat tempat dia pun confirm rasa nervous kan. Bila tanya dia lepas tue dia cakap terkejut nampak orang ramai sgt. Malu, hihi.

Yang lagi gempaknya, si Syamim nie dapat Best Student Junior4 tau. Cayalah Syamim. Menari pandai mengaji pun pandai. Bangga kakak, hehe. Sampai nangis-nangisla mummy dia x sangka anak dia Best Student walaupun baru tadika kan.

What a happy and glorious day. Syok.

p/s: Moga anak-anak aku nanti pun best student dan berbakat semuanya. Ameen!! ((=

0 bebelan cap bernas:

Post a Comment

nak komen xnk komen??