Tuesday, April 12, 2011

Eden Lake: Movie Review

Assalamualaikum semua.

Alhamdulillah, settle jugak akhirnya presentation group aku hari nie. Setelah 2 malam kot berhempas-pulas. Boleh caye ke?? Ngeee.

Oklah, ada cite yg hampir-hampir nak basi dah nie. Tapi disebabkan effect yg dashyat, sampai bila-bila mesti aku ingat cite nie. Ok dah, termelalut panjang pulak.

Cite yg aku maksudkan tue sebenarnya nak bagi review pasal movie aku tengok 4 malam lepas. Tapi pasal effect tue memang aku x tipu, melampau-lampau weh. Tajuk movie tue, "Eden Lake". Mati-mati aku ingat nie cite tangkap leleh punyer. Haha. mesti ada yg dah tengok kan?? Ada rasa macam aku rasa x??

Nie haa poster cite tue.

X silap aku cite nie tahun 2008 kot. Ala, xdela klasik lagi kan. Ampa nampak kan kat poster cite nie ada gambar sorang awek dgn satu geng budak-budak x matang. Ampa jgn ingat x matang tue x matured. Haha. Samseng kot budak-budak nie tambah-tambah leader depa, Brett. Yg si awek tue pulak Jenny. Jenny nie ada pakwe nama Steve.

Niela geng budak-budak otak x berapa nak center. Menyampah.

Nie laa si Brett kononnya leader geng samseng tue. Menyampah weh!

Couple nie pegi bercuti kat Eden Lake niela. Eden Lake nie dulu kononnya tempat femes org dok makan angin tapi dah x femes dah la nie. Eden Lake nie jugak tempat geng tue melepak dah ala-ala macam tempat bapak depa. Menyampah tengok. Berlagak macam orang besar.

Si Brett nie ada seekor anjing nama Bonnie. Entah macam mana ntah nanti, si Steve terbunuh si Bonnie gara-gara nak ambik kunci keta dia yg budak-budak tue curi. Jahat betoi. Pantang orang tegur sikit.

So, start dari sinila terjadinya aksi-aksi berkejar-kejaran, ligan-ligan. Huhu. Budak-budak nie memang ganas giler. Nak cite pun x sanggup, ampa tengokla sendiri. Sampai satu tahap tue, aku pikir kalaula aku terjumpa budak-budak tue, macam nak koyak-koyak je mulut sorang-sorang. Meluat giler.

Pastu si Steve pun amti sebab hilang darah kot, so tinggalla awek dia sorang si Jenny. Si Jenny nie dari lemah-lembut terus jadi ganas. Mana tak nya, jumpa ja salah sorang budak tue tikam je terus. puas hati.

Tapi, ending dia x berapa nak puas hati sangatla. Memang x puas hati. X maula cite kat sini. X surprisela u. ^,^ Ingatkan kot-kot ada la sambungan cite nie, Eden Lake 2 ke. Hehe, tapi hampeh. Rupanya, budak-budak nie jadi macam tue sebab parents pun lebih kurang ja. No wonderla kan.

Apa pun, tenkyu to roomate aku, Dayah sebab membekalkan cite nie. Hehe. Tenkyu ye Dayah. ^__^
Overall, aku boleh bagi 3.75 bintangla. Yg selebihnya tue kes x puas hati dgn ending dia. Geram-geram.

*tenkyu uncle Google for da pics.

0 bebelan cap bernas:

Post a Comment

nak komen xnk komen??